Moje péče o tělo během chemoterapie

Chemoterapie je záhul, jak pro duši, tak pro tělo. To dostává zabrat, páč tento koktejl není zrovna to,
co by bylo pro něj optimální. Hodně let využívám přírodní kosmetiku. Dekorativní moc nepoužívám. V této fázi léčby de facto funguji na stejných principech jako normálně.

 

Vlasy

Moje chemo mě nepřipraví o všechny vlasy, ale prořídnou mi. To znamená, že si jen tak neoholím, ale budu se o ně starat. A co se týče péče, je to největší skok oproti normálu.

Šampon – používám šampony na přírodní bázi. Různé bylinky a v poslední době hodně ujíždím na tuhých šamponech. Ale ty nejsou teď šetrné k mytí, tedy myji vlasy dětským šamponem, který mám ráda už od střední – meruňkový od Garnier



Kartáč -  běžně rozčesávám vlasy kartáčem s přírodními štětinkami. Nyní používám Tangle Teezer, který je jednoduchý na péči a čištění od uvolňujících se vlasů. K vlasům je také šetrný na rozčesávání.

Rozhodně vlasy nefénuji ani nežehlím. Nechávám jim volnost. Jen pravidelně dělám olejový zábal, k tomu používám hlavně argonový olej v bio kvalitě.

Obličej

Nedávno jsem objevila Havlíkovu přírodní a tak ulítávám na ni. Používám pečující a čistící Ranní masku, krém krásná paní a na rudou tvář jsem na osvěžení používala Bylinnou osvěžující a hydratační vodu, kterou používám i běžně během dne.


Chemo pro mne znamená návrat do puberty – tedy hodně pupínků. Nechci je maskovat, ale nechávám kůži volně dýchat

Tělo

Dělám si své vlastní šlehaná másla z bambuckého másla a různých olejů (ať žije Kosmetika hrou). Používám je jak na masírování jizvy, tak na hydrataci celého těla. Super je, že si vždy ušlehám takové, na jaké mám náladu.

Nehty

Při předchozích chemo jsem neměla výrazně poškozené nehty – většinou jsem si nechala udělat shellac a měla jsem vystaráno. Ale nyní zatím jedu na vápníku od Gabriella Salvete.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Já a chemoterapie

Rakovina. Návštěva, která neklepe.

Jak plešounek k vlasům přišel